چه کسانی نباید لمینت کنند+لمینت دندان چقدر زمان میبرد

هزینه لمینت دندان لمینت دندان چقدر زمان میبرد قیمت قالب مدت زمان تعداد جلسات لمینت دندان

چه کسانی نباید لمینت کنند+لمینت دندان چقدر زمان میبرد

هزینه لمینت دندان لمینت دندان چقدر زمان میبرد قیمت قالب مدت زمان تعداد جلسات لمینت دندان

لیزر دندانپزشکی چیست + مقاله کاربرد فلوشیپ لیزر در دندانپزشکی

اگر به برخی از دندان پزشکی ها مراجعه کرده باید دیده اید که یک دستگاه لیزر در مطل ابنها است که این دستگاه بسیار پرکاربرد است و البته  هزینه ان ها کمی بالا تر خواهد بود و ما در این مقاله کوتاه میخواهیم برایتان توضیح دهیم این دستگاه لیزر چیست.


لیزر دندانپزشکی چیست چیست؟

دندانپزشکی لیزری استفاده از لیزر برای درمان تعدادی از بیماری های مختلف دندان است. در سال 1989 در دندانپزشکی بالینی برای اقدامات مربوط به بافت دندان مورد استفاده تجاری قرار گرفت.


دندانپزشکی لیزری به طور بالقوه گزینه راحت تری را برای تعدادی از روش های دندانپزشکی شامل بافت سخت یا نرم در مقایسه با تمرینات و سایر ابزارهای غیر لیزری ارائه می دهد.LASER مخفف "تقویت نور با انتشار تابش تحریک شده" است. این دستگاه در یک پرتو بسیار باریک و متمرکز انرژی نور ایجاد می کند. این نور لیزری هنگامی که به بافت برخورد می کند واکنش ایجاد می کند و به آن اجازه می دهد بافت را برداشته یا شکل دهد.



دندانپزشکی لیزری در انواع روش ها استفاده می شود ، از جمله:


دندانپزشکی لیزری در انواع روش ها استفاده می شود ، از جمله:


درمان حساسیت بیش از حد

درمان پوسیدگی دندان

درمان بیماری لثه

سفید کردن دندان ها

لیزر می تواند درمان های دندانپزشکی را کارآمدتر ، مقرون به صرفه تر و راحت تر کند. سازمان غذا و دارو (FDA) دندانپزشکی لیزری را به عنوان یک گزینه درمانی برای چندین بیماری دندانپزشکی تأیید کرده است.


شایان ذکر است که انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) در حال حاضر هنوز این کار را انجام نداده است ، اگرچه آنها به پتانسیل این رشته امیدوار هستند.


لیزر درمانی چگونه انجام می شود؟




لیزر درمانی چگونه انجام می شود؟

دو نوع اصلی از روش هایی که برای دندانپزشکی با لیزر استفاده می شود ، روش های بافت سخت و بافت نرم است. بافت سخت به دندان ها و بافت نرم به لثه ها اشاره دارد.


روشهای متداول بافت سخت عبارتند از:

تشخیص حفره. لیزرها با یافتن شواهدی از پوسیدگی دندان می توانند حفره ها را زود تشخیص دهند.

آماده سازی دندان و پر کردن دندان. اغلب با استفاده از لیزر نیازی به بی حسی موضعی و تمرینات سنتی نیست. لیزر می تواند باکتری های موجود در حفره را از بین ببرد ، که می تواند به سلامت طولانی مدت دندان کمک کند.

درمان حساسیت دندان دندانهای حساس به سرما و گرما را می توان با لیزرهای دندانی که لوله ها را روی ریشه دندان می بندند درمان کرد.

روشهای متداول بافت نرم عبارتند از:


درمان "لبخند لثه ای" لیزرها برای تغییر شکل بافت لثه مرتبط با "لبخند لثه ای" استفاده می شود ، که در آن طول لثه قسمت اعظم دندان را می پوشاند.طول تاج. این روش بافت لثه و استخوان را برای ساختار سالم دندان تغییر شکل می دهد ، که به ترمیم دندان ها کمک می کند.

درمان دلبستگی به فرنوم زبان. کسانی که دارای فرنوم ضخیم یا سفت هستند (چین پوست زیر قسمت جلویی زبان که به کف دهان متصل می شود) ممکن است از لیزر فرنکتومی بهره مند شوند. این روش درمانی به کودکانی کمک می کند که فرنول محدود آنها را دچار زبان بسته ، مشکل در شیردهی یا اختلال در گفتار می کند.از بین بردن چین های بافت نرم. لیزرها می توانند چین و چروک های بافت نرم را از روی دندان مصنوعی نامناسب بدون درد یا بخیه بردارند.


سایر روشهای لیزری عبارتند از:

مشاهده بافت ها توموگرافی انسجام نوری به پزشک اجازه می دهد با خیال راحت داخل دندان یا بافت لثه را مشاهده کند.از بین بردن تومورهای خوش خیم. لیزرها می توانند تومورها را از کام ، لثه ها و کناره های لب و گونه ها از طریق روشی بدون درد و بخیه از بین ببرند.

درمان آپنه انسدادی خواب. هنگامی که آپنه خواب به دلیل رشد بیش از حد بافت در گلو ایجاد می شود ، لیزر می تواند شکل گلو را تغییر داده و مشکلات مربوط به تنفس را برطرف کند.

بازسازی عصب. لیزر می تواند به بازسازی عروق خونی آسیب دیده ، اعصاب و زخم ها کمک کند.

درمان زخم های سرد. لیزرها می توانند زمان بهبود را به حداقل برسانند و درد ناشی از زخم های سرد را کاهش دهند.

سفید کردن دندان ها. لیزرها در جلسات سفید کردن دندانها روند سفید شدن را تسریع می کنند.

بسته به روش انجام شده و تجهیزات لیزر مورد استفاده ، قیمت لیزر مانند اینها می تواند متفاوت باشد. در مقایسه با درمان بدون لیزر ، ممکن است هزینه کمتری داشته باشند زیرا لیزر درمانی معمولاً در جلسات کمتری به پایان می رسد. علاوه بر این ، بیمه دندانپزشکی معمولاً هزینه های بازپرداخت را بر اساس خود درمان تعیین می کند و نه بر اساس روش مورد استفاده.


از چه نوع لیزری استفاده می شود؟





از چه نوع لیزری استفاده می شود؟

بسته به نوع درمان ، متخصصان دندانپزشکی از لیزرهای بافت سخت یا بافت نرم استفاده می کنند. اگر درمان اجازه دهد ، برخی از هر دو نوع استفاده خواهند کرد.


لیزرهای بافت سخت می توانند ساختار دندان را برش دهند. طول موج آنها از طریق ترکیب آب و یک ماده معدنی خاص موجود در دندان ها جذب می شود. این لیزرها اغلب برای آماده سازی یا شکل دهی دندان ها برای باندینگ کامپوزیتی ، برای ترمیم پرکردگی های دندان فرسوده و حذف برخی از ساختار دندان ها استفاده می شوند.لیزرهای بافت نرم را می توان از طریق آب و هموگلوبین جذب کرد. هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول های قرمز خون یافت می شود.این لیزرها برای درمان پریودنتیت ، از جمله از بین بردن باکتری ها و فعال سازی رشد مجدد بافت استفاده می شوند.لیزرهای بافت نرم ، انتهای عصبی و عروق خونی را در حالی که به بافت نفوذ می کنند ، می بندند. به همین دلیل ، بسیاری پس از درمان با لیزر تقریباً هیچ دردی را تجربه نمی کنند. لیزرها همچنین باعث بهبود سریعتر بافت می شوند.


دندانپزشکی با لیزر چه خطری دارد؟

خطرات دندانپزشکی لیزری نسبتاً کوچک است. یافتن یک متخصص دندانپزشک واجد شرایط بسیار مهم است ، زیرا استفاده از طول موج یا سطح قدرت اشتباه می تواند به بافت آسیب برساند. علاوه بر این ، برخی از ارائه دهندگان نگران هستند که تبلیغ کنندگان استفاده از لیزر درمانی را فراتر از نیاز مردم انجام دهند.دندانپزشک از شما می خواهد که از عینک مخصوص برای محافظت از چشم در برابر لیزر استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد